Przejdź do treści

Historia reklam świetlnych

Pojęcie „reklama świetlna” zrodziło się po raz pierwszy w 1675 roku, kiedy to francuski astronom Jean Picard zauważył, że rtęć w barometrze emituje słaby blask. Kiedy wstrząsano barometrem, ilość emitowanego światła zwiększała się. Picard i inni naukowcy rozpoczęli dalsze badania nad tym zjawiskiem, mimo że społeczność naukowa nie rozumiała jeszcze idei barometrycznego światła.

Alfa Reklamy - baner świetlny

Kiedy podstawowe elementy energii elektrycznej zostały zidentyfikowane, naukowcy zaczęli opracowywać koncepcje różnych form oświetlenia, w tym koncepcję reklamy świetlnej, która obecnie króluje na ulicach miast. W 1902 roku francuski wynalazca Georges Claude jako pierwszy zastosował ładunek elektryczny w zamkniętej tubie neonowej. Ładunek elektryczny służył mu do zapalenia gazu w celu emisji światła, co pozwoliło mu stworzyć pierwszą świetlówkę. Jednak dopiero w 1910 roku był gotowy, aby zaprezentować swój wynalazek szerszej publiczności i zbudował pierwszą na świecie reklamę świetlną, która miała swoją premierę na wystawie w Paryżu.

Reklama świetlna

Claude założył firmę, którą nazwał Claude Neon, w celu produkcji i sprzedaży swojego wynalazku. Jego osiągnięcie pojawiło się po raz pierwszy w Stanach Zjednoczonych, kiedy to otrzymał zamówienie na stworzenie dwóch neonów, które miały być używane jako tablice informacyjne.